وبلاگ شخصی محمد فدوی

آزادی رو از رایانه‌ شخصیت شروع کن

آزادی رو از رایانه‌ شخصیت شروع کن

وبلاگ شخصی محمد فدوی

محمد فدوی هستم. علاقه زیادی به کامپیوتر و مباحث مربوط بهش دارم؛ البته تحصیلاتم هیچ ارتباطی با کامپیوتر نداره و به همین دلیل هیچوقت خودم رو کارشناس در این زمینه نمیدونم. در این وبلاگ یه سری مطالب جالب (از نظر خودم) رو قرار میدم تا بعدا گمشون نکنم. امیدوارم علاوه بر خودم برای دیگران هم مفید باشه.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

خداحافط Ubuntu!

مدتی بود از به روز نبودن مخازن Ubuntu در رنج و عذاب بودم.

در نهایت تصمیم گرفتم به یه توزیع Rolling Release و به روزتر مهاجرت کنم. ArchLinux رو انتخاب کردم.

ولی خب با نصب Driver گرافیک توی ArchLinux مشکل داشتم. این شد که دست به دامان یکی از فرزندان ArchLinux یعنی Manjaro شدم. تا الان که خیلی خوب کار کرده و خیلی خوشحالم که میتونم توش از مدیر پنجره‌ی سبک Openbox لذت ببرم.

این تصویر دسکتاپ من.


Screenshot

نظرات  (۲)

خیلی خوب کاری کردی! فقط این مشکلت با درایور گرافیکی چی بوده؟ از سر کنجکاوی! به نظرم منجارو هم خوبه ولی هیچ چی خود آرچ که خودت کانفیگ کردی نمی شه :)
پاسخ:
آره منم خیلی دوست داشتم با آرچ کنار بیام. کنار هم اومدما! ولی با گرافیکم کنار نیومد!
گرافیک لپتاپ من اینتله و اصولا لینوکس نباید مشکلی باش داشته باشه. همینطور هم بودو راحت نصب شد. اما ایراد‌های نامفهومی توی GNOME ازم میگرفت!
منم دیگه بیخیالش شدم. البته الان هم با Manjaro یه مشکلاتی کوچیکی دارم. فعلا درگیر یه پروژه‌ام نمیتونم زیاد اذیت کنم سیستممو! ایشالا اون که تموم شد یه حال اساسی بش میدم! :))
زیبا تر کردن openbox:
۱. افزودن داک پلانک: sudo pacman -S plank (تنظیمات موقیعیت قرارگیریش از طریق فایل پیکربندیش انجام میشه). پنل رو مثل گنوم گذاشتم سمت چپ :)
۲. تم زیبا برای تینت: http://paste.ubuntu.com/9271445 --> کد رو با محتویات فایل home/$USER/.config/tint2/tint2rc تعیض کن.
۳. و این هم لیست برنامه هایی که با لاگین اجرا میشن: http://paste.ubuntu.com/9271517 که در فایل home/$USER/.config/openbox/autostart گذاشتم.
۴. برای تغییر زبان از آیکن پرچم در پنل بالا استفاده کردم که راهنماش در سایت ویکی مانجارو وجود داره.

پاسخ:
ممنونم از پلانک استفاده میکردم. اما کارای دیگه‌ای که گفتید رو هم حتما تست میکنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی